måndag, maj 28, 2007

jag vet inte om det är nån som läser min blogg eftersom jag har 0 comments på typ alla inlägg men vi ska iallafall flytta in i den nya lägenheten 31 maj. vi är astaggade nu och ju mer man tänker på att vi ska flytta in så vill bara åka dit på studs. men vi ska tålmodigt vänta tills på torsdag.

previously on hagström...

i helgen var jag, ida, kalle och isabelle i tannsjön. det var jättekul. vi jag och kalle körde cross och tog tid på en bana vi gjort. ida och isabelle letade mask. att fiska är kul, så det gjorde vi. jag fick en gädda på 2.9kg och kalle 3st aborre. vi fiskade vid stora stenen, vet inte exakt vad den heter (morfar kan namnen på alla stenar, fiskar, vikar, vass, stränder, båthus, fåglar, bryggor i hela tannsjön) men det var där vi fick alla stora gäddor när vi fiskade sist för typ ett år sen.
vi har även badat bastu i 3 timmar vilket är litet av ett rekord. tyvärr tog ölen slut och då kan man ju naturligtvis inte basta längre.
den obligatoriska akustiska gitarren var här i åre och man kan inte åka till tannsjön utan gitarr så vi packade ihop elgitarren och förstärkaren och gjorde det bästa av situationen. eftersom vi har en ny orepad reportuar så blev spelningen inte den bästa men den kommer bli. kvällen avslutades som vanligt med att det bara var jag, pappa och kalle kvar med ett försök att komma på en egen låt och vi lyckades ganska bra. det var bara refrängen som saknades.

igår var det ju morsdag, eller Mors Dag som man säger i Lit. jag gav min mor en trädgårdsbok. det var typ bibeln för blommor. hon gillar ju sånt så jag hoppas den passade.
till idas mamma köpte vi blommor och vi blev bjudna på Mors Dag-middag i lit. de va supergott. med fudgekaka som efterätt. efter lite fotbollslek så skjutsade johan och elin oss till åre. de va snällt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu får du en kommentar! Púss

Anonym sa...

Comments: vi var där!!!!!!!!!!
Började läsa "bibeln" i går och inser att min trädgård mest innehåller maskrosor och tistel. Ska bara vinna 100 tusen så kan du komma och fota mina blommor.
Puss/Modern/fadern (p.s. vi har ny frontgräsklippare, typ gul)

Anonym sa...

Det HETER Mors Dag. Och du får visst kommentarer, jag tror bara att dú inte läser dom.

Hemborg sa...

Det är ju jättemassor med människor som läser din blogg ju. Jag med. Tack för en underbar helg i Tannsjön, hoppas verkligen att det blir snart igen! Jag trivs verkligen i lugnet där, känner mig pånyttfödd när jag kommer därifrån. Fantastiskt.