onsdag, maj 23, 2007



Jag har köpt bil!!
En volvo 244 årgång -79. den kostade 6000. Skattad och besiktigad för vinter 08. As bra skick
Exakt som den på bilden fast utan takräcke. It's a nice!

Måste berätta hur det gick till.
Okej, först hittade morsan bilen på blocket igårkväll. Jag tänkte, den vill jag ha. Mest för att jag blir likis med kalle (han har en grön och jag en brun) och vi kan va coolast i åre, dels för att vi behövde en bil och den såg schysst ut. mmm, så jag ringde på den och sa att jag ville kolla på den imorn. okej, han skulle ringa tillbaka när vi kunde komma. Det gjorde han. Men han sa att en annan kille hade just ringt och sagt att han köpte den på studs tidigt nästa dag (han trodde jag bara skulle kolla på den). Fan tänkte jag, ska han till och sno min bil? Så jag sa: okej, men jag kommer och köper den nu, om en timme. Han vart lite förbryllad men han sa okej. Så jag, pappa och ida blåste in till stan och slog till direkt. Hur bra som helst.
Så nu ska jag ut och städa MIN bil och fixa lite småsaker. Jihooo!!
Jag och farsan ska pimpa den fett. Jag tänkte retro-slit. Kanske orange. mmm, de blir bra.

ps. jag gick inte och la mig tidigt igår så det snabbt kunde bli en ny dag så jag kunde fixa på bilen....eller jo, okej då. =)

Inga kommentarer: