måndag, september 24, 2007



Jag blev utmanad av Elin och Ida att skriva 8 fakta om mig själv för ett tag sen men det blev aldrig av. Men nu har Kalle gjort det så då måste såklart jag oxå göra det (nr3 på Kalles 8 fakta)

Det är mycket vi har gemensamt på de där 8 faktarutorna och jag hittade åtminstonde 5 fakta på hans sida som jag skulle kunna använda, men jag tänkte ändå försöka gräva upp lite annan erik-fakta =) så det blir 8+5 fakta. liten bonus där.

  1. Jag har en gång varit helt rakad på huvudet. Så, nu glömmer vi det.

  2. Mitt första trumset bestod av pappkartonger och kastruller som stod inne i tv-rummet. Jag kunde summer of '69 helt utantill. Jag var 8 år.

  3. När vi skulle ta skolkort så vart jag alltid jättenervös (enskilda bilder alltså). Alla stod och kollade på och det gjorde att jag vart ännu mer nervös.

  4. Jag gjorde låten, times like these, före Marie Lindberg gjorde trying to recall. För dom som inte förstår så har hon snott min refräng. Härmapa.

  5. Jag sparar ALLTID originalkartongen om jag har köpt något.

  6. Jag var mjölk- och nötallergisk när jag var liten.

  7. Jag har fruktansvärt lite hår på armarna.

  8. En gång när jag åkte skidor i bydalen så skulle jag hoppa 3 hopp på rad. Första och andra hoppet gick bra men när jag kom till tredje hoppen så hade jag för mycket fart och landningen var på tok för kort så jag landade långt ner på flacken, på ansiktet. Det uppstod en bedövande smärta i näsan.
    Tack vare hjälmen och glasögonen klarade jag mig från att bryta näsan. När jag vaknade ur mitt töcken frågade jag Emil och pappa om min näsa var sned för den kändes så konstig. -Nej inte alls sa pappa.
    Emil därimot, vek sig dubbel i vad som skulle bli världshistoriens största skratt.
    Den är fortfarande lite sned.

2 kommentarer:

Hemborg sa...

Haha, jag bara måste få höra dig köra summer of 69 på kartonger!

Anonym sa...

NR 9)Din öppningskommentar vid ca tre års ålder var ALLTID "Tjena Läget?" Puss Mostern